Saturday, January 10, 2009

DIREKTORI PENGAKAP MALAYSIA

Tahniah dan terima kasih kepada insan-insan yang telah mewujudkan Direktori Pengakap Malaysia.Suatu idea yang amat baik dan murni sekali.Sebagai orang yang telah lama berkecimpung dalam dunia kepengakapan, ini adalah sesuatu yang amat berguna dan memanfaatkan warga pengakap Malaysia secara keseluruhan.
Bayangkan ,tiba-tiba terasa begitu besar keluarga ini dan begitu ramai yang aktif dalam aktiviti yang menjadi salah satu daripada faktor utama dalam usaha pemantapan jati diri anak Malaysia.

"A scout is a friend and brother to every other scout no matter to what country, class or creed the other may belong"......masih ingat undang-undang pengakap ini yang saya pelajari semasa mula-mula menyertai "wolf cub pack" 45 tahun yang lalu.

Jadi di sinilah murninya DPM dalam mengeratkan hubungan di antara ahli-ahli pengakap Malaysia............melalui kewujudan ruang berinteraksi dengan menyediakan pautan yang berguna.

Sekalung tahniah kepada anda!!!!!!!!

Semoga ruang yang dihamparkan ini tidak disia-siakan.Teruskan usaha murni mu.

4 comments:

  1. wah nice blog and song...

    ReplyDelete
  2. Kira dah ok la ni...cantik..teruskan..73
    de abgbravo.

    ReplyDelete
  3. wahh caya lah.. tahniah dan welcome scouts blogger...
    visit & give support to

    PPM Kinta Official Blog
    http://kintascout.blogspot.com

    eimizaqamal blog
    http://eimizaqamal.blogspot.com

    bravo

    ReplyDelete
  4. Salam Tuan,

    Sy dah lama nak mengisi ruangan komen tuan, cuma trase belum cukup kuat serta terharu dgn posting tersebut yg mengaitkan DPM sebagai sebuah keluarga besar warga pengakap malaysia.

    Aniwei, nantikan perubahan DPM pada 1 Feb nanti ...

    Salam hormat ...

    ReplyDelete